خانومانه
در فصل حساسیت هم زیبا باشید!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:3

شاید در اطرافتان افرادی را دیده باشید که در برخی از فصول سال دچار حساسیت می شوند؛ شاید خود شما هم یکی از آن ها باشید! این حساسیت ها بیشتر در فصل بهار مشاهده می شوند. حالت های حساسیت شبیه به سرماخوردگی است اما برای فرد قابل تمایز است. برای خانم های مبتلا به آلرژی حفظ زیبایی کمی دشوار است؛ زیرا در این دوره شبیه افراد سرماخورده می شوند و اگر آرایشی هم داشته باشند کاملا بر هم می خورد. آبریزش بینی، خشکی دهان، آبریزش و سوزش چشم ها، بی حوصلگی و کلافگی ناشی از حساسیت از علائم آلرژی هستند. در این مطلب خانومانه کوشیده ایم تا به نکاتی بپردازیم که به شما کمک می کند اگر قرار کاری یا مهمانی ای در پیش دارید و دوست ندارید در آن سرماخورده و بی حال به نظر برسید، زیبای خود را حفظ کنید.

 

پوست خود را مرطوب نگه دارید



:: موضوعات مرتبط: مد و زیبایی، ،
:: برچسب‌ها: آبرسانی به پوست, آرایش چشم, آلرژی, تیرگی دور چشم, حساسیت فصلی, خستگی چهره, درمان آلرژی, زیبایی پوست, عطسه, کانسیلر, کرم مرطوب کننده, کمپرس یخ, مراقبت از پوست,
دستور تهیه ماکارونی پنیری
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:34

کمتر فردی پیدا می شود که طعم ماکارونی با پنیر را نپسندد. پیش از این هم از ترکیب خوشمزه و لذیذ ماکارونی با پنیر برای شما صحبت کردیم. در این مطلب خانومانه به نوعی دیگر از آن اشاره خواهیم کرد. ماکارونی خامه ای و پنیری با یک تاپینگی از سوخاری پانکو که یک بشقاب شگفت انگیزی خواهد بود. این غذای خوشمزه برای وعده نهار و یا شام مناسب است. اعضای خانواده و دوستان شما قطعا هر مرتبه که این غذا را نوش جان کنند از طعم فوق العاده آن لذت خواهند برد.

 

ماکارونی پنیری



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: آشپزی, پاستا, پاستا با پنیر, پنیر پارمزان, پنیر چدار, پنیر موزارلا, شام, طبخ ماکارونی, ماکارونی, ماکارونی با پنیر, ماکارونی پنیری, نهار,
صدای مادر، مغز کودک را فعال می کند!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 12:3

خانومانه: مطالعه ای که اخیرا در دانشگاه کلمبی بریتانیا انجام شده در رسانه ها سر و صدای زیادی به پا کرده است. این مطالعه ثابت کرده است که صدای مادر، مغز کودک را بیدار و فعال می کند. محقق اصلی این مطالعه اظهار داشت زمانی که کودکان صدای مادرشان را می شنوند، مغز آن ها ارتباطات عصبی خاصی را آغاز می کند که در هیچ شرایط دیگری قابل مشاهده نبوده است.

این ارتباطات عصبی حتی در زمانی که صدایی شبیه به صدای مادر کودک ایجاد شده مشاهده نشده است. کلمات مشابه نیز نتوانسته اند مغز کودک را بیدار کنند و فقط صدای مادر این عملکرد را داشته است. قسمت هایی از مغز که این واکنش را نشان می دهند قسمت هایی هستند که احساسات، روابط اجتماعی و شناسایی چهره افراد را برعهده دارند. این قسمت از مغز همچنین مسئول جداسازی اطلاعات مهم از اطلاعات غیر ضروری است. محققان از این که یک صدای ساده باعث این واکنش در مغز شده است اظهار شگفتی کرده اند.

 

صدای مادر، مغز کودک را فعال می کند!



:: موضوعات مرتبط: کودک، ،
:: برچسب‌ها: اختلال رشدی, اختلال روانشناختی, اختلالات کودکان, اوتیسم, درخودماندگی, سلامت کودک, صدای مادر, مادر و کودک, مشکلات کودکان, مغز کودک,
۴ اشتباه در استفاده از پد روزانه
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 11:43

بسیاری از بانوان برای آن که لباس زیرشان تمیز و خشک بماند، هر روز غیر از زمان قاعدگی، از پد روزانه استفاده می کنند. اما استفاده هر روز از این پدها می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. در این مطلب خانومانه می خواهیم به بیان این مشکلات از نظر پزشکی بپردازیم.

 

4 اشتباه در استفاده از پد روزانه



:: موضوعات مرتبط: سلامت و تغذیه، ،
:: برچسب‌ها: بهداشت زنان, بهداشت فردی, پد بهداشتی بانوان, پد روزانه, سلامت بانوان, سلامت زنان, عفونت واژینال, قاعدگی,
پوستی زیبا فقط با کرم شب خانگی!
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 17:23

بهترین کرم های شب کرم هایی هستند که میزان آنتی اکسیدان پوست را افزایش می دهند. این کرم ها حتماً باید باعث نرمی، انعطاف پذیری و درخشندگی بیشتر پوست و مانع از بروز آکنه و لکه های پوستی شوند. بسیاری از کرم های شب که در بازار به فروش می رسند قیمت بالایی دارند و حاوی مواد شیمیایی هستند که در بلند مدت باعث آسیب رسیدن به پوست می شوند. در این مطلب سایت خانومانه به چند دستور ساده برای ساخت کرم شب خانگی می پردازیم. این کرم ها خواص فوق العاده ای دارند و علاوه بر آن از نظر اقتصادی هم به صرفه می باشند. شاید بعضی از آن ها به نظرتان عجیب باشند اما شانس امتحان این کرم ها را به خود بدهید تا شاهد خواص بی نظیر آن ها باشید.

 

پوستی زیبا فقط با کرم شب خانگی



:: موضوعات مرتبط: مد و زیبایی، ،
:: برچسب‌ها: آبرسانی به پوست, آکنه, پوست صورت, زیبایی پوست, زیبایی صورت, سلامت پوست, کرم آبرسان, کرم خانگی, کرم شب, کرم شب خانگی, کرم شب طبیعی, کرم مرطوب کننده, لایه بردار, مراقبت از پوست,
طرز تهیه زنجبیل پرورده
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 14:51

زنجبیل گیاهی است که طرفداران بسیاری دارد، منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها و مواد معدنی با خاصیت قوی ضد التهابی و سرشار از آنتی اکسیدان. این گیاه خوراکی خوش عطر و طعم در پخت و پز، شیرینی پزی و حتی در طب بسیار پرکاربرد است. در ادامه سایت خانومانه روشی به شما پیشنهاد می دهد تا زنجبیل را به صورت جدیدی مصرف کنید. در این روش از آرام پز استفاده می شود.

 

طرز تهیه زنجبیل پرورده



:: موضوعات مرتبط: آشپزخانه، ،
:: برچسب‌ها: آشپزی, دستور آشپزی, زنجبیل, زنجبیل پرورده, زنجبیل تازه, نکات آشپزی, نگه داری زنجبیل,
کاربردهای جالب فویل آلومینیوم
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 13:53

خانومانه: فویل آلومینیوم در آشپزخانه کاربردهای مختلفی دارد. پوشاندن روی برخی غذاها برای پختن و یا نگهداری طولانی مدت آن ها از جمله موارد استفاده آن می باشد. استفاده از این وسیله کاربردی هر روز بیشتر می شود. ورقه های نازک و انعطاف پذیر آن به راحتی شکل هر ظرفی را به خود می گیرد و کار را آسان می کند. در میان مهم ترین کاربردهای آن می توان به افزایش عمر نگهداری مواد غذایی اشاره کرد؛ زیرا مانند سدی عمل می کند که جلوی عبور نور، بو و باکتری را می گیرد و از طرفی باعث خشک شدن و جذب رطوبت غذا نیز نمی شود. از آلومینیوم برای پختن سبزیجات، ماهی و بسیاری از مواد غذایی استفاده می شود. اما این ها فقط گوشه ای از موارد استفاده آن هستند. موارد استفاده ورقه های آلومینیومی یا فویل آنقدر فراوان و متنوع می باشد که مطمئناً از آن متعجب خواهید شد و حتماً از آن ها در کارهای روزمره استفاده خواهید کرد.

 

کاربردهای جالب فویل آلومینیوم



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: ترفند خانه داری, خانه و خانه داری, فویل, فویل آلومینیوم, کاربردهای آلومینیوم, کاربردهای فویل,
۴ توصیه برای رفع موخوره بدون کوتاهی مو
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:19

هیچ کس دوست ندارد که موهای آسیب دیده داشته باشد؛ در دنیای امروز که همه چیز دشوار شده و کار زیاد باعث دغدغه مردم شده است، معمولاً زمان برای مراقبت از مو وجود ندارد. موخوره مشکلی رایج در میان افراد به خصوص خانم ها است. اما نگران نباشید! در این مطلب خانومانه می آموزیم که چگونه از این موخوره ها به راحتی و بدون کوتاه کردن موها رها شویم. ترفندهای عملی و آسانی برای این موضوع وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

 

4 توصیه برای رفع موخوره بدون کوتاهی مو



:: موضوعات مرتبط: سلامت و تغذیه، ،
:: برچسب‌ها: تقویت مو, درمان موخوره, زیبایی مو, سلامت مو, ماسک مو, مراقبت از مو, موخوره,
از بین بردن رطوبت خانه فقط با چند ترفند ساده
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 12:47

هیچ چیزی آزاردهنده تر از این نیست که لکه های رطوبت روی دیوار خانه دیده شود؛ لکه هایی که برای سلامتی نیز مضر می باشند. رطوبت در بسیاری از خانه ها مشکل به حساب می آید، به خصوص در مناطق مرطوب که بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. اما خوشبختانه چند ترفند وجود دارد که به کمک آن ها می توان با رطوبت خانه مبارزه کرد. در این مطلب خانومانه می خواهیم به چند مورد از این ترفندها اشاره کنیم تا بتوانید از رطوبت و پیامدهای آن در امان باشید.

 

از بین بردن رطوبت خانه فقط با چند ترفند ساده



:: موضوعات مرتبط: خانه و خانه داری، ،
:: برچسب‌ها: جلوگیری از رطوبت خانه, رطوبت, رطوبت خانه, رطوبت دیوار, رطوبت گیر, نم, نم خانه, نم دیوار,
چگونه با دارچین لب ها را برجسته تر کنیم؟
نوشته شده توسط خانومانه در ساعت 10:4

خانومانه: لب ها یکی از فاکتورهای زیبایی روی صورت به حساب می آیند و این روزها اکثر خانم ها به دنبال داشتن لب هایی حجیم تر هستند. خوشبختانه ترفندهایی وجود دارد که می توان به صورت طبیعی لب ها را زیباتر و برجسته نمود. دارچین به دلیل داشتن خاصیت احیاکنندگی و محرک، خشکی های لب را نرم می کند و علاوه بر آن جریان خون را نیز بیشتر می کند و به این ترتیب لب ها را برجسته تر نشان می دهد. اگر لب های باریکی دارید و دوست دارید که بدون جراحی یا خرج کردن پول زیاد لب هایتان را حجم بدهید، باید بگوییم که مطلب مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. 

 

چگونه با دارچین لب ها را برجسته تر کنیم؟



:: موضوعات مرتبط: مد و زیبایی، ،
:: برچسب‌ها: آرایش لب, بالم لب, برجسته کردن لب, حجیم کردن لب, خواص دارچین, دارچین, زیبایی صورت, زیبایی لب, مراقبت از پوست, مراقبت از لب,